Saturday, August 28, 2010

Broken heart KONONNYA .

Yaw Bro .
Assalamualaikummmm ;)

Amacam puasa ? Bagus ?
Ke lu orang bukak periuk jugak masa mak korang lepak luar tgah ngumpat dgn jiran sebelah ,
dah jgn bohong , gua nampak haritu .
HAHA .

Gurau , bro . Biasa lah , bulan puasa jgn stress sgt ;D .
Well , gua nak cerita .
Yeah , gua akui mmg skrg gua agak broken heart juga dgn seseorang .
Tp gua cool je , gua taknak menampakkan gua lemah di mata lelaki .
Bro , lelaki yg penting dalam hidup gua , cuma PAPA gua ,

Kalau lelaki yg lain , ada tak , takda pun takpe .
Gua serahkan pada Yang Maha Esa ;)

Buat masa ni , yg gua dah cerita , cuma ORANG YANG GUA PERCAYA iaitu Nur Ezzati Mohd Nasir dan PAPA gua , Eddy Ahmad Sequerah George , dan adik perempuan gua , Echa and seseorang yg gua gelar Umi .

Cuma mereka berempat yg betul gua luahkan .

Papa gua :
'Tu ego lelaki lah mira . mcm mana lembut pun seseroang lelaki , mesti ada egonya tersendiri walaupun sikit . Mungkin ada sebab tertentu . Dr sms yg papa baca , dia inferior pd diri dia sendiri . Mcm ni , kau confront dia and ask him why . Leave him with A BIG QUESTION MARK ' . Lgpun , kan papa ckp , lelaki lebih fragile dr perempuan kalau melibatkan cinta pertama .

Umi :
Senjata wanita hanya kelembutan , mira . Banyakkan bersabar . mengalah tak semestinya kita kalah . Perempuan tk boleh sama sama egois mcm lelaki . cuba utk berubah , lembutkan diri . igt , berubah bukan kerana lelaki tu tp lillahi Taala kerana Allah Taala ;) . selalu minta dgn tuhan kalau lepas solat , sbb dia je yg boleh faham kita . Manusia boleh dgar , tp hanya Allah yg boleh tolong kita .

Ezzati :
Kau jgn lah mcm ni , babe . Risau aku dibuatnya . Dia tu kan mmg jenis mcm blur blur gitu . Then kau ah yg patut ajar dia mcm tu , mcm ni . nak boleh nak salahkan diri dia , and diri kau . Skrg , kau buat diam je . tgk apa reaksi dia .

Echa :
Lupakan dia weyyyyyy . jantan tak guna mcm tu . Eii panas akuu !

*Mcm mcm nasihat gua dengar . Tapi , gua cuma mampu senyum je , bro .

Tadi tiba-tiba ada pops up and ada quotes kat situ , kebetulan sgt .

" If You Really Love Someone Set Him Free , If It Comes Back , It is Yours , If Not It wasn't Meant To Be "

VERSI MELAYU ,

"Jika kita menyayangi seseorang , lepaskan dia pergi , Jika dia kembali , itu kepunyaan kita tapi jika tidak , dia bukan tercipta utk kita "

Gua berserah semuanya kpd Yang Maha Esa , DIA lebih mengetahui apa yang terbaik untuk hambanya . Wallahualam ;)

No comments: