Thursday, April 14, 2011

Pernah tak lu pikir ?



Entry kali ni memang gua mengundang tamparan. Sebab berkaitan JODOH sebenarnya.
Eleleleh , ada yang gedik gedik macam gua suka lah tuu , tapi yang konon-aku-taknak-pakwe-sbb-semua-lelaki-takguna mesti tak suka. Alaaaaa , suka lah suka lah . pelissssss , hihi.

Cenggini , gua ni mmg baru 18 tahun . Tapi mcm apa yg semua org cakap , 'Semua orang ada perasaan untuk dicintai dan mencintai' . Blergh gila poyo ayat gua , betul kah Amira Natasha ni?
Maigadddddddddd -__________- hihi.

Terus terang gua cakap , gua mmg ada aim beberapa orang mamat yg gua rasa boleh dijadikan bodoh. eh salah , maksud gua jodoh. Takboleh backspace pule.

And basically semua perempuan kalau ditanya ciri ciri idaman PASTILAH :

Kacak , berpelajaran , anak dato' , cucu dato' , cicit Tan Sri . Heh !

Tapi ada jugak yg MAHUKAN :

Kacak , tak-kesah-lu-tak-pandai-asalkan-bapak-lu-ada-syarikat , boleh terima seadanya.

Ada jugakk NAK KAN :

Berpelajaran , beriman , penyayang , sukakan budak budak .



Mmg itulah antara yg top ah gua rase , yang hormat menghormati satu sama lain ke , pandai jaga hati ke , pandai masak ke itu pon sama tapi ehem tidaklah terlalu menonjol.


Ada sesiapa nak tolak pinangan dia?

Gua ada satu tabiat yang sangatlah menggelikan telinga orang bila denga , gua selalu cakap yang gua YAKIN boleh hidup tanpa lelaki , i meant suami lah . Papa sayaaaaa mana boleh :(

Tapi bila gua pikir pikir , heh it doesn't mean kalau aku kaya raya boleh beli Prada tiap minggu , tukar kereta Porche Lamborghini tiap saat , shopping tiap bulan akan menjamin gua happy suatu hari nanti .



Amaigad , idaman nyeeeee =__=


Bila gua pikir , mungkin sekarang iyalah sbb kawan kawan gua semua ada lagi , boleh menggedik setiap masa . Tapi one day bila diorang semua dah kawen , beranak pinak , terkontang kanting gua sensorang . Kang agak agak kalau ada suami kawan gua yg comel sikit , tak pasal kang gua kenyitttt manje , hihihi.

Ramai orang cakap , kita jangan letak ciri ciri apa yang kita nak untuk jodoh sbb kalau terlalu memilih , kang dapat yang bertentangan . Maksud gua , Lu nak ala ala Hans Isaacs tp Jalil Hamid lu dapat . ishhhh macam terngumpat je ni ?



Jodoh semua ni dah ditetapkan oleh Yang Esa . Dengan siapa lu kawen , kat mana lu kawen , bila lu jumpa dia , mestiii dah ditetapkan . Cuma kita manusia biasalah , kengkadang rasa mcm , "Laaaa , takkan lah jodoh dtg tetiba. Mengarutlah ' . Itu hak lu orang , gua takda hak nak campur.



*COP , TETIBA ADA ORANG DATANG PULAK , NANTI GUA SAMBUNG*





No comments: